- Aasta lõpuni Copilot litsentsid 50% soodsamalt
- Microsofti igakuise arveldamisega aastaste litsentside hind tõuseb 1. aprill 2025
- Microsoft 365 Copilot aastane litsents igakuise maksega
- Primend grupi juhina alustab Teet Raudsep
- Toomas Mõttus jätkab Primendis suurosanikuna
- Microsoft muudab Teams'i litsentseerimist Euroopas
- Microsoft teatas olulistest hinnamuudatustest
- Microsoft Authenticator rakenduse turvauuendus
- Windows 10 toe lõpp – mida see tähendab ja kuidas valmistuda üleminekuks Windows 11-le
- Kuidas lennuliiklusteenuste ettevõte viis ärianalüütika uuele tasemele?
- Andmepõhine juhtimine: kuidas Power BI aitab teha paremaid otsuseid
- Kuidas luua tõhusat ja kasutajasõbralikku Power BI aruannet?
- Milleks tulemüüri vaja on?
- Copilot for Microsoft 365 toetab nüüd eesti keelt
- Hansabi kogemused küberintsidendi lahendamisel
- Copilot for Microsoft 365 litsentsimisnõuded laienevad
- Primend võitis Microsoft 2023 aasta partneri tiitli
- Primend - Microsofti kaasaegsete lahenduste partner
- Kapitel investeerib Riia bürooarendusse üle 60 miljoni euro, värskeim üürnik on Primend
- Pilveteenustele keskendunud ettevõtted Primend ja Digifi ühinevad
- Pressiteade | Primend ja Bondora kingivad kahele koolile lauaarvutid
- Pressiteade | Primend kinkis Ida-Viru Keskhaiglale tahvelarvutid
- Primend aitas SYNLABil hooldekodudele kinkida tahvelarvutid
- Pressiteade | Primend ja Iteraction ühinevad
Eesti ettevõtete ja organisatsioonide pilveteenuste kasutamises saab 2018. aasta alguse seisuga välja tuua kolm peamist trendi:
- Pilveteenuste finantsmudelit soovitakse kasutada kõigi IT investeeringute juures
- Teenuste hankimine on liikunud IT osakonnast välja
- Andmekaitsemäärus on põhjustanud kõrgema huvi turvalisuse vastu
Kulumudel on lihtne ja arusaadav
Pilveteenuste kulumudel on lihtne – maksa selle eest, mida tegelikult kasutad. Sarnane mudel kipub liikuma ka teistesse IT teenuste valdkondadesse ning on loonud IT ettevõtetele surve finantseerida tarkvaraprojekte, seadmete hankimist ja lahenduste juurutamist. Trend on osaliselt seotud otsustusprotsessi liikumisega IT osakonnast välja ja „ärikasutaja“ soovib nüüd väliselt partnerilt terviklahendust, mida on harjunud saama sisemiselt IT osakonnalt.
Pilveteenuste trendid – mõju IT-ettevõtetele
IT ettevõtete jaoks on sellel trendil mitu mõju. Esmalt peab ettevõte senisest rohkem investeerima aega oma kliendi äri oskusteabe omandamisse ning leidma finantsvahendid arendusprojektide finantseerimiseks. Hiljem võib aga spetsiifilise tugiteenuse pealt teenida rohkem kui lihtsalt seadmete ja tarkvara müügi eest oleks teeninud. Taolise mudeli kasutamine nõuab IT ettevõttelt väga tugevat projektitiimi ning selgeid, tõrgeteta toimivaid ja kliendile arusaadavaid tugiteenuse protsesse.
Kuna teenuse hankimine on liikunud IT osakonnast välja, siis kliendid ei ole enam huvitatud lahenduse tehnilistest detailidest, küll aga mõõdavad saavutatud tulemust ja oma personali rahulolu teenusega.
GDPR-i tulek toob muutusi
Andmekaitsemääruse saabumine on klientide huvi pilveteenuste vastu kasvatanud. Siiani uuendamata süsteeme on võimalik pilveteenusesse üleminekuga kaasajastada, standardiseerida kogu ettevõtte ulatuses ning samas pakkuda töötajatele paremat IT teenuse kvaliteeti. Mitmed andmekaitset puudutavad lahendused, mille juurutamine eeldas varasemalt kuude pikkust juurutust, on pilveteenustest tööle rakendatavad sisse lülitamisega. Kuna andmekaitse nõuetega seotud funktsionaalsus on sageli lisatasu eest, siis ei kipu ettevõtted seda veel sisse lülitama, kuid soovivad, et valmisolek vajaduse tekkimisel oleks kohe olemas.
Esmakordselt avaldati arvamus portaalis ituudised.ee, originaal on leitav siit.