Veho Baltics alla kuuluvad Veho Eesti ja Veho Lietuva UAB ning Veho SIA Lätis. Kokku on Baltikumis tööl üle 300 inimese.
Aastal 2019, kui asutati Veho Baltics OÜ, seisis värske ettevõte silmitsi erinevate ettevõtete ühendamisega ja rinda tuli pista amortiseerunud infrastruktuuri ning ajakohastamist vajavate äriinfotehnoloogiliste lahendustega. Selleks, et ettevõtte korralikult oma põhitegevusele saaks keskenduda, vajas IT ökosüsteem korrastust.
Välise partneri kaasamise tarvidus oli selge kohe algusest, sest arendusvajadus oli mastaapne ning oluline läbi viia kõigis kolmes riigis. Selge oli ka see, et selline projekt majasiseste jõududega ette võtta, oleks osutunud kulukaks ning aeganõudvaks.
Sobiva partneri valimisel sai määravaks teenuse osutamise kiirus, vajaliku teabe olemasolu ning „käed-külge“ (hands-on) suhtumine. Oluline oli ka partneri füüsiline kohalolu kõigis kolmes Balti riigis, et oleks tagatud sujuv töökorraldus, olenemata sellest millised on riikide vahelised reisimise võimalused seoses COVID piirangutega.
Koostöö esimeseks sammuks oli Veho SIA põhjalik IT audit: selle käigus kaardistati ära kogu ettevõttes kasutusel olev riist- ja tarkvara ning viidi läbi intervjuud töötajatega, et välja selgitada, millised kasutajate jaoks kõige kriitilisemad valukohad. Kõik võrguseadmed, turvalisuse seadistused, tehnika vanus ja ühendused vaadati samuti üle. Lisaks ka serverite riistvara, platvormid, operatsioonisüsteemid ning sidusused. IT auditi järel valmis raport, kus ärikriitilisust silmas pidades pandi paika tööde järjekord. Raport tuvastas, et kõige haavatavamas seisus oli ettevõtte serveripark, mille seadmed ja operatsioonisüsteemid olid vanad.
Kliendi otsusest uude serveriparki enam mitte investeerida, sündis lahend viia kõik üle pilve: Primend Cloud platvormile. Selleks, et kliendi töö oleks võimalikult vähe häiritud, viidi kõik masinad üle ühekaupa, alustades kõige olulisematest, millel jooksis ärikriitiline tarkvara Automaster.
Serverite üleviimise kõrvalt vaadati üle Microsoft 365 seadistused. Töötajatel pandi peale MFA ning Endpoint Manager, et tagada turvaline igapäevane töökeskkond. Ühtlasi paigaldati 56 uut võrguseadet ning vahetamist ootavad veel WiFi ja switchid, sest seadmete tarneajad on viimasel aastal oodatust pikemad olnud.
Projektis serverite pilve kolimise osa kestis kokku 2,5 – 3 kuud, mis osutus üle ootuste kiireks. Positiivseks üllatuseks oli ka see, et pilvekeskonnas olles muutus töö kiiremaks ning aruanded, mida kohalikel serveritelt tuli oodata minuteid, said valmis hetkega.
Siim Susi (Head of Infrastructure | Veho Group): on heameel tõdeda, et Eestist leidub partnereid, kes on tänases muutlikus ärikeskkonnas võimelised sedavõrd reaktiivselt rahvusvaheliselt opereerima ning lühikeste tähtaegade hea kvaliteediga väljundit pakkuma. Lisaks eelnimetatule, on ütlemata positiivne täheldada Primendi puhul avatud ja läbipaistvat kommunikatsiooni probleemsete olukordade puhul, mil koos kliendiga otsitakse sobilikke lahendusi.
Primendil on suur rõõm näha, kui uued lahendused kliendi igapäevatööd nähtavalt kiiremaks ja turvalisemaks muudavad. Teeme oma tööd kirega just nimelt selleks, et meie kliendid ja partnerid saaksid oma tööd teha sama suure kirega, ega peaks keskenduma või takerduma erinevatesse IT-teemalistesse probleemidesse.