Emotikonidel on meie kirjalikus suhtluses oluline roll ja on täiesti võimalik ainult emotikone kasutades terve vestlus maha pidada. Kuid kas oled kunagi mõelnud, kui kaua emotikonid juba kasutusel on olnud ja milliseid neist kõige rohkem kasutatakse, või küsinud endalt, kas kasutad neid piisavalt?
Vaatame enne selle blogipostituse peamise mõtte juurde liikumist korraks emotikonide ajalugu ja loodetavasti saame teada mõne uue fakti.
Kaasaegsed emotikonid ei tähenda märgikombinatsioonide :) või :-) esimesi kasutuskordi. 1648. aastal kirjutas Robert Herrick: „Tumble me down, and I will sit Upon my ruins, (smiling yet:).“ (Paisake mind maha ja ma istun oma varemetel (veel naeratades:)) Herrick kasutab oma teoses sulgu naeratava näo tähenduses ligikaudu 200 aastat varem kui teised. Kuid asjatundjad on sestsaadik juurelnud, kas koolon on luuletusse üldse teadlikult lisatud ja kas see tähendab seal naeratavat nägu. Inglise professor Alan Jacobs väitis, et „kirjavahemärgid üldisemalt olid seitsmeteistkümnendal sajandil paika panemata. On ebatõenäoline, et Herrick ise kirjavahemärke järjepidevalt ühtemoodi kasutas, ja isegi kui ta seda tegi, ei võinud ta oodata, et tema trükkijad või lugejad nendest samamoodi aru saaksid.“
1990. aastate lõpus lõi kunstnik nimega Shigetaka Kurita esimese emotikoni. Ta töötas mobiilsidefirmas nimega NTT Docomo. Nad tegelesid uue internetiplatvormi väljatöötamisega. Kuna märkide arv oli piiratud, tekkis Kurital idee asendada sõnad piltidega.
Mis on siis vestlemisel emotikonide kasutamise mõte? Paljud uuringud on näidanud, et emotikonide kasutamine vestluse ajal võib avaldada positiivset mõju nii sõnumi saatjale kui ka saajale. Eriti juhul, kui need väljendavad rõõmu või tänulikkust. Adobe viis 2019. aastal läbi uuringu emotikonide kohta. Uuringu kohaselt leiab enamik emotikonide kasutajaid, et emotikone kasutavad inimesed on sõbralikumad ja nendega on lihtsam suhelda. Emotikonide suurimate eelistena nimetab enamik emotikonide kasutajaid võimalust suhtlemisel keelebarjääre ületada (94%) ning jagada hetkega mõtteid ja ideid (90%).
Kuid on ka uuringuid, mis soovitavad töösuhtluses emotikonide kasutamist vältida, kuna seda võidakse käsitleda ebaprofessionaalsena. Noored täiskasvanud suhtuvad emotikonidesse üldjuhul positiivsemalt kui nende vanemad kolleegid. See tähendab, et ka ärisuhtluses on emotikonide kasutamiseks olemas oma aeg ja koht.
Microsoft jällegi leiab, et emotikonid on tulevik ja annab Teamsis kasutamiseks välja tohutu hulga uusi emotikone!
Suurem hulk reageeringuid Microsoft Teamsis
See värskendus laiendab reageeringute valikut, võimaldades kasutajatel lisada vestluses sõnumitele igasuguseid emotikone. Valida saab enam kui 800 Teamsi emotikoni vahel, mis aitavad inimestel end soovitud viisil väljendada.
See võimalus lisatakse Teamsi lauaarvuti rakendustesse (Windows ja Mac), Teamsi mobiiliversiooni (Android ja iOS) ning Teamsi veebiversiooni.
Millal see toimub:
Standard: väljaandmist alustatakse mai keskel (eelmine tähtaeg oli märtsi algus) ja sellega jõutakse lõpule eeldatavasti juuni alguseks (eelmine tähtaeg oli märtsi lõpp).
Kuidas see teie organisatsiooni mõjutab:
Uute reageeringutega Teamsi versioonis saavad kasutajad valida enam kui 800 hõlpsasti kasutatava reageeringu hulgast täpselt sellise emotikoni, mis kõige paremini nende hetkeemotsiooni väljendab.
Otsinguriba abil on parimat emotikoni lihtne leida
Hulk positiivseid emotikone võib päeva toredaks muuta
Kas tahad õppida ladusalt emotikone kasutama? Sellest PDF-failist leiad kõigi praegu Teamsis kasutusel olevate emotikonide otseteed.