Grupitöö keskus Teams on hetkel Office 365 tooteperekonna kõige kiiremini arenev pilveteenus ja paistab, et Microsoft kavatseb hagu juurde anda. Teams on mugav keskkond osakondadele ja projekti-tiimidele info jagamiseks, kuid siiani oli see kättesaadav vaid maksvatele Office 365 Business ja Office 365 Enterprise klientidele. Uus, tasuta versioon, teeb alustamise lihtsamaks ja võimaldab grupitööd hästi organiseerida ka enne selle eest maksmist.
Tasuta Teamsi peamised piirangud on seotud maksimaalse kasutajate arvuga (300) ja igale kasutajale eraldatud andmemahuga (10GB ettevõttele ja 2GB igale kasutajale). Tasulise Office 365 paketiga saab iga kasutajakonto 1TB salvestuspinda, e-maili postkasti ja koosolekute salvestamise võimaluse. Kuna Teamsi tasuline versioon on sisuliselt Office 365, siis tuleb sellega kaasa ka veebi Outlook (50GB postkast, kalender, aadressiraamat), SharePoint siseveeb, Planner ülesannete haldamine, Power BI aruanded jne. Kui tundub, et töödeldava info üle on vaja paremat kontrolli (GDPR), siis on mõistlik kasutusele võtta Office 365 Enterprise paketid.
Office 365 paketid Teams Business Enterprise
Sisuliselt on Teams töövahend, kuhu saab kokku koguda kogu projekti või rühmaga seotud infovahetuse alates aruteludest, dokumentidest ja märkmetest kuni videokoosolekuteni. Nagu Office 365 on eesti keeles, on ka Teams eesti keeles, või mis iganes keele (valikus olevast 50st) inimene omale eelistatud keeleks paneb.
Mis teeb Teamsist suurepärase grupitöö-keskkonna?
Rühma-arutelud
Paljud ettevõtted peavad jooksvatel teemadel arutelusid e-posti vahendusel. Nii saabub postkasti hunnik kirju kõige ebasobivamal hetkel ja kogu arutelust pilti ette saada on keeruline. Teamsi jääb vestluse ajalugu korraliku lõimena nähtavaks ning arvamustest on lihtsam ülevaadet saada. Lisaks salvestatakse iga vestlusesse lisatud dokument ilusti Failide registrisse, kus saab seda koostöös redigeerida. Dokumenti saab kommenteerida lõimevestluses ja koguda kokku kõige osapoolte arvamused.
Videokoosolekud
Videokoosolekud on üha kiiremini kasvav trend. Mida kiiremini meie ümber kaameraid juurde tuleb, seda rohkem hakkavad inimesed eelistama videovestlusi.
Teams asendab peagi Office 365 pakettides senise Skype’i funktsionaalsuse ning veebikoosolekute kokku leppimine ja läbi viimine saab tulevikus olema Teamsis. Kui Skype’is on vaikimisi vestlus kõne, siis Teams üritab kohe video püsti võtta. Ekraani jagamisel saab valida ekraani jagamiseks nii avatud töölaudu, rakenduse aknaid kui ka kolmandate osapoolte rakendusi. Ainus suurem funktsionaalsus, mis Teamsis veel realiseerimata, on (video)kõne salvestus.
Videokoosolekute läbiviimise hõlbustamiseks on kavas veel sel aastal tuua välja videokõne tausta udustamine ja automaatne sõnumite tõlkimine. Mõlemad võimalused sõltuvad tehis-intellekti arengust.
Rühma-märkmed
Teams loob igale rühmale oma Onenote märkmete hoidla. Märkmeid võib teha ja redigeerida nii Teamsi keskkonnas kui ka sünkroniseerida arvutisse/telefoni. Sünkroniseerimise kasutamisel saab märkmeid teha ka internetiühenduseta ning lohistada märkmete lehekülgi ühest märkmikust teise.
Automaatsed töövood
Kõik tegevused, mida pead tegema rohkem kui kord päevas, tasub maksimaalselt automatiseerida. Automatiseerimise toetamiseks on Microsoft välja töötanud teenuse nimega Flow, mis oskab erinevatest veebiteenustest andmeid kindla regulaarsusega võtta, filtreerida ja salvestada teise teenusesse. Praeguseks on loodud taolised ühendused enam kui 140 erineva veebiteenusega.
Nii saab näiteks teha töövoo, et kui keegi paneb firma Facebooki uue kande, tehakse sellest kohe koopia Teamsi. Või kui firma saadab MailChimpi kaudu välja kampaania, tuleb selle kohta teade müügimeeste Teamsi ja turunduse Teamsi tuleb automaatselt aruanne kampaania edukuse kohta.
Dokumentide koos redigeerimine
Kõik dokumendid, mis vestlustele külge pannakse, salvestatakse automaatselt Files kataloogi. Seal on võimalik dokumente avada otse veebilehitsejas ja kolleegidega samal ajal redigeerida. Dokumendihoidlana töötab Teamsi all tegelikult SharePoint siseveeb ja kõik, mis võimalik teha SharePointi dokumendikataloogis, on võimalik teha ka Teamsis. Seega lisaks Flow töövoogudele, saab Teamsis vajadusel kasutada ka SharePointi töövoogusid. Kuna Team kasutab lihtsamat kasutajaliidest, siis kogu funktsionaalsuse avamiseks on vaja dokumendikataloog lihtsalt avada SharePointis.
Files menüüst saab teha otselingid oma Onedrive’i, Google Drive’i või Dropboxi kontodele. Teams näitab kõikide kontode ja tiimide lõikes hiljuti muudetud dokumente, et saaksid olla kõige ajakohasemate muudatustega kursis.